Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Rubrik saknas

Av Filleboiii - 10 augusti 2010 23:59

Har suttit och tänkt lite ikväll.


Bara en enda tanke kommer upp hela tiden. " När var senaste gången jag gjorde något som gynnade någon annan än mig själv?"


svaret på den frågan vet jag inte ens eftersom det var så länge sen jag gjorde en enda sak om hjälpte någon annan än mig själv. Nu förstår jag varför jag får höra hur de flesta personer tycker om mig. Har alltid tänkt att dom inte känner mig men dom känner mig bättre än vad jag trott. Även om det är folk som jag knappt har träffat. Hela mitt liv har jag försökt sätta andras lycka före min egen, det har typ vart mitt levnadsmåtto så länge jag kan minnas.Och då kommer jag till frågan:


"Men är det någon som märker av det ?"


Jag känner alltid en stor glädje inom mig själv när jag vistas runt folk. Jag känner en värme som strålar rakt igenom kroppen och jag känner mig lycklig men ändå tom, eftersom jag alltid finns där lite på sidan av.

Känner hela tiden den där känslan av att jag bara finns runtomkring de andra för att jag ska känna mig tillfreds. Även att jag försöker bidra med det lilla jag kan eftersom jag är väldigt udda om man jämför med dom jag umgås med. Jag har inte det tänket i huvudet längre helt enkelt. Jag ser rakt igenom allt jag tittar på och undrar alltid vad som finns på andra sidan horrisonten. Jag vandrar liksom iväg till den andra sidan inom mig själv hela tiden utan att det syns.


Har tagit mig en riktig tankeställare och kommit fram till att det jag trott jag har levt efter i alla dessa år, inte ens existerar. För mig finns tänket där hela tiden, men att få uppleva den där känslan, den där upplevelsen. det däremot existerar aldrig.



Först när du har sett mörket kan du se ljuset


som för övrigt ska bli min tatuering sen. Där har ni det. tyck vad ni vill.

 
 
Julia babe

Julia babe

11 augusti 2010 01:43

Hm, kan inte riktigt förstå mig på det du skrivit, men du ska iallafall veta en sak;
Du ger MIG lycka varje sekund, minut, timme, dag.
Men det är en självklarhet och du vet det :>

Ps. Gillar din tatueringsidé! Ds.
Puss!

http://julieboh.blogg.se

 
Ciccibarnet

Ciccibarnet

11 augusti 2010 16:26

Håller med Juia om tatueringen! :D
Och måste sedan få tillägga att du och Julia tillsammans har hjälpt mig massor.
Du kommer med bra tips och idéer, och utifrån den Filiph jag känner till så tycker jag att du gör MER saker för ANDRA än för DIG själv. Lite som Julia. Och jag kan säga att det är det jag gillar med er. Som 'barn' till er så tycker jag om er massor och tycker ni är bra 'förebilder'.

http://ceciliakallgren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filleboiii - 28 september 2010 22:22

Hur kul är det att gå runt hela dagarna och aldrig få höra en enda jävla positiv sak från någon annan, hela dagen, varenda dag?   visst, ett år kunde man väll ta. Men ska det bli ett till vet jag inte hur det kommer gå. Kommer jag sjunka ner i de...

Av Filleboiii - 2 september 2010 14:02

Nu har jag suttit hemma sen i söndags och bara slöat och undvikit att röra på mig i onödan. varför jag har gjort det är för att jag är sjukling :( Men idag mår jag faktiskt ganska bra, äntligen börjar det släppa. får se hur det blir mot kvällen för...

Av Filleboiii - 26 augusti 2010 23:36


    Sen du kom in i mitt liv Julia har det inte varit någonting annat än mycket bättre än vad mitt liv nånsin varit. Varje dag har du gjort till de bästa dagarna nånsin. Ingen har gjort så mycket för mig som du har gjort för mig. All tid jag har...

Av Filleboiii - 25 augusti 2010 23:01

Skulle det hända. det där som jag tänker på hela tiden varje dag,timme minut. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv för att jag inte gjort de valen jag borde ha gjort. Jag skulle aldrig kunna vara normal igen. Kanske på ytan men inte inombords....

Av Filleboiii - 12 augusti 2010 23:58

"Vad är meningen med livet ?"   Det är en fråga jag tror de flesta ställer sig tillochfrån.   Så vad är meningen med livet ? Är det att lyckas inom jobb branchen och bli miljonär ? Är det att bli mamma/pappa ? Är det att göra så gott man kan?...

Presentation


Steeezball

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards